Monday, December 17, 2012

1 tahun 9 bulan

Alhamdulillah...15hb..Aryyan genap 1 tahun 9 bulan...3 bulan lagi nak jejak 2 tahun...yiihaaa..!! Dah boleh start preparation for Aryyan's 2nd Bday Party ni...kekeke...mama yg overr...

Perkembangan Aryyan...biasa2 saja..normal..semakin bijak & keletah...macam2 ragamnya lahai...dan dalam proses nak stop breastfeed...sebab?? takde sebab...saja Mama dia dah malas nk bagi...sehari sekali je bagi..tu pun kalau Mama betul2 kesian...kejam kan?? Actually..x sangka semudah ni nak stopkan bf Aryyan...dulu klo aku kat rumah mmg x pandang botol susu tu..nak bf sesaja..sampai aku sendiri x larat..bukan apa..tak larat dengan 'aksi-aksi' dia tu..tonggeng sana sini..adehhh...segan!

Cara nak stopkan bf...aku just letak balm/vicks kat nipple...banyak jugak...pastu masa dia nak nenen tu dia rasa semacam..at da same time pRincE_ZA psychokan dia cakap "eeeee...". Aryyan seorang penggeli, maka bila words "eeee..." tu...terus dia geli..lepas tu taknak dah..serik! mudah kan... Sejak daritu..bila dia nak nenen jek..psycho cakap "eee...". Kadang dia sendiri datang tunjuk nenen pastu cakap "eee..."..  Yg kelakar...klo dia tgh main or tgk cartoon..nampak aku..dia sondol2..kiss2 jadilaa..kasi hilang rindu agaknya..amik bauuuu... So cute!

Bila dah stop bf, maka susu botol adalah banyak sekali...kalau dulu sepacket 900g Dugro tu tahan seminggu lebih cmtu tapi sekarang sepacket tahan 3-4 hari...then, kencing pun jadi kerap...manjang jek diapers tu penuh...so, budget Aryyan next month kena up double lah...takpe..yg penting Aryyan semakin tembam...weee..lagi sedap lah nak gomol...


Lain-lain semua biasa-biasa lah...kalau nak kata special..bagi aku semua perbuatan Aryyan sangat 'special' bagi aku...apa yg Aryyan buat pengalaman bg aku...semua best lah..takde yg x best...dia notty pun aku suka...hiks..coz bg aku biarlah dia aktif dari dia baring x sihat..itu lg susah hati...tapi so far, klo dia demam pon tetap aktif...

Terima kasih Aryyan kerana menceriakan hidup Mama!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...