Saturday, September 4, 2010

NZa's fRuiTy cOrnfLakes cOokiEs

mEhh...
aku nk sHare reSipi...
NZa'a fRuiTy cOrnfLakes cOokiEs...
baHan~baHan:
125g mEnteGa
85g guLa kaStor
1 biJi teLur
125g tePung nAik sEndiRi
60g cOrnfLakeS (diHancurkaN..nk ranGup..lTak bYk pOn x pE)
250g miX fRuiTs
seDikit paRutan kuLit oRen
caRa~caRa:
1. PutarKan menTega, guLa sehingga kemBang. MasukKan teLur.
2. MasukKan tepung ganDum siKit~siKit.
3. MasukKan cOrnfLakes, mix fRuiTs & kuLit oRen.
4. Da siap. Wat La benTuk kOrang suKe.
5. Bakar 160 celciUs, 15-20miNit. SIAP!
muDah kaN...??
seLamat menCuba!!

3 comments:

Izzatul Azma said...

nyam2.. rajin ko buat biskut raya neh. aku takdelah.. makan aje. hehe. aura dah kawen nak bg mak mertua rasa tu yang lg menguatkan semangat tu kot yang ?

HOn3YB33 said...

lalimmm!!~ tengs for da resepi...aku nak try buat rrr...opsss..uat sementara waktu ni blog aku ditutup untuk 1 bulaN SETENGAh...tp aku akan follow ko punya blog punyaa...terbaikk ah ko yunkkk!! mmuahhcchssss!!~~

Redbloodsnow said...

teringin giler aku nk rajinkan diri wat biskut raye taw. tp apakan daya...sifat pemalas terlalu tebal..payah nk kikis..wakakakakak :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...