Friday, September 3, 2010

dUiT raYa...

kOrangg....
da tuKa duit raYa....??
aKu Last 2 weeks da tuKa da...
aDe sTafF kt oFis tLg tuKa kan...
diS iS my 1st yEar kNe sTandBY duiT raYa ok...
da keJe kOt...da kaWen Lg tuh..sO..x de aLaSan Laa kan...
sO...mMg kne sTandbY Laa bDak~bDak bRatur minTak duiT raYa....
aKu tuKa RM1 = 300 kepiNg...
uTk buDak~buDak uMo 12 tawOn ke baWah...
maNe yg da bEsa tu...esPeciaLLy sDara maRa...seLected jekk...raTe pOn Len Laa...
tu pon...maNe sePupu keCik~keCik yg degiL taHap deWa...aKu cut 50%...
hahahaha..keJam ok!
x de Laa..ni kiRa seDeKah uTk kaNak~kaNak Laa ni...
haaa..maNe aDe BABY cuTe~miUt tu...
nk tMbah duiT raYa...mEh dTg bEraYa uMa auNty N...
ehhh..bKn uMa aKu..uMa IBU ABAH aKu Laa....
aKu x de uMa Lg Lorrr.....
p/s=1st tiMe kne buDget snDri tuk raYa...RM 1k ++ gaK ekk...bLom aNak bDereT Lg....bRape buDget raYa kOrang eVery yEar ekk...??

13 comments:

~daRLee ZuRiS~ said...

tak payah tukar
sbb mr sharil meniaga,so mesti banyak duit kecil nanti :)

attyfir said...

baju anak2 je 3 org dah nak dkt rm1k..n..tu kira dah cut cost mana yg patut...

.::WaNiE::. said...

takdek bajet N, konsep nye beli dan balik rumah nangis

hahahaha

nanonano said...

awg dondeng nk jugakkkk!!

DYL said...

woow! sis bank utk sy nye dwet raya eak3~

masdila said...

nak jugak,,,,

zazahashim said...

aku pun da tuka 2mggu lepas..sampul kite same..hehe..bajet duit raye aku nga hubby RM400 termasuk anak sedara, sepupu sepapat & budak² dtg umah..sampai x ckup sampul nak letak duit..huhu..

blom masuk mak ayah, mak mertua, adik lagi..hadoiiii...ye, mane anak sedara yg degil x hengat tue aku bg sikit jek..sbb salu susahkan aku..haha..anak sedara aku, aku bg byk la..haha

Unknown said...

akak dah terlewat nie duit pon tak tukar lagi..hurm en bob la kene pegi masuk bank satu2 carik..

bajet akak kecik jer N.. pas kawen nie kene banyak berjimat cermat...bulan depan nak pindah umah lagi huhu

Izzatul Azma said...

aku bajet rm200 je duit raya. bebudak kecik xde la ramai sgt dlm family aku.. syukurrr. hahaha. itu pun bagi ikut kemampuan je kan..

tp aku lum tukar duit lg. hehe. iim mintak tlg adik dia ada keja bank tukarkan mgu depan. pastu aktiviti mengisi duit dalam sampul la kannnn

HOn3YB33 said...

uIkss...baJET AWAl mmg haMPEH LOL...Xleh guna PAKAi..nanTI DAH ari RAyo...sekejaP JER DUit kelUAR..LAST2 meleBIHI BAjet nokss!!~~ nyaMPAh...3k pUN MAu laRIKSS TIAp2 rayoo!!

Redbloodsnow said...

aku lom lg menukar...hehe. rasenyer aku nk kasi kat anak buah aku, anak buah dillah n adik² dillah je kot :P

Ana Lyana said...

nanti dani g umah auntie ye. dani nak wet aye je. nak mo makan..hahaha..
suh mama ngan papa yang makan kan untuk dani leh? kihkihkih..

N, ko raya ke berape ade kat umah bangi ni. aku rase nak terjah umah ko la..sebab nak habiskan cuti raya yg ade. aku balik sini awal sbab tknk jem.. :)

pRincESs_N said...

honeysour : wehh..aku raya ke 4..5 ade kt uma kot..haa..nk dtg roger2 k...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...